Radio Donna

Wereldrecord Boemlala!!

Jaja het carnaval is weer in het land en gisteren hebben we op Nieuw-Namen (Nederland) een nieuw wereldrecord gevestigd "De Boemlala"

De gerechtsdeurwaarder was ter plaatste en telde 153 personen (waaronder ik met m'n carnavalsgroepje)..
Wereldrecord is binnen, nu maar hopen dat we volgend jaar selecteert worden voor het Guinness Book of Records!!

ps: hieronder het filmpje, maar ziet er beetje raar uit hoor hihi.

Wereldrecord Boemlala! from Slijterijmeisje on Vimeo.

Captivate (2e helft!)

In deze les moesten we iets in elkaar boksen waarbij we leerstof in verwikkeld hadden.

Ik en Jens besloten om iets te maken voor het BSO-project.
Op het einde van die dag gaan we samen met de leerlingen een blog maken waarop al de foto's van die dag komen.
Daarom hebben we een filmpje gemaakt waarin gedemonstreerd wordt hoe ze een bericht moeten plaatsen in een blog.
Het filmpje staat nog op de computer van de school (hoop ik)..


Hierna moesten we een slideshow maken met muziek enzovoort--> Dit was wel een gemakkelijk opdrachtje en handig om te gebruiken.

Captivate heb ik nog zeker niet volledig in mijn macht, maar hopelijk komt dit nog..

Tot hier de lessen OMI..

Prettige feesten!!

Captivate (1ste helft!)

Captivate??


Deze naam klonk me als een moeilijk woord in de oren.
Eenvoudige woordverklaring = Stap voor stap in een filmpje laten zien welke handelingen je moet uitvoeren om tot het doel te komen dat je wilt bereiken.
Deskundige uitleg = Het is een softwareoplossing om op een eenvoudige manier beeldschermactiviteiten vast te leggen, om softwaredemonstraties te maken en om interactieve simulaties te ontwikkelen.

Ok we kregen een paar voorbeeldjes te zien en dan was het aan ons om een filmpje in elkaar te steken.
Probleem 1: Hoe krijg ik alles wat ik moet hebben binnen het rode recordingschermpje??

--> Met vallen en opstaan ging dat al redelijk..
Toch vond ik het allemaal maar redelijk moeilijk gaan, maar de computer doet niet altijd hetgeen ik hem opdraag.

Het is een zeer nuttig programma om te gebruiken tijdens de lessen BZL. Leerlingen zullen veel gemotiveerder zijn om eraan te beginnen, maar toch denk ik dat het programma de leerkracht niet volledig kan wegcijferen.
Leerlingen hebben nood aan de uitleg van de leerkracht en sommige zullen liever een leerkracht hebben i.p.v. een filmpje

Exe-learning

6 december 2007

Sinterklaas heeft vandaag een nieuw geschenkje voor ons en het is:


Meneer Van der Eedt met een lesje over Exe-learning.
Met "eXe" kun je eenvoudig een leerpad aanmaken waar leerlingen langs gaan om allerlei zaken aan te leren.
Je maakt als het ware een kleine website aan waarin de leerlingen allerlei oefeningen kunnen maken, leerstof kunnen herhalen, video's bekijken...
Mogelijkheden voor oefeningen:
- Een activiteit plaatsen
- Doelstellingen vermelden
- Meerkeuzevragen opstellen
- Waar/onwaar-vragen
- Wiki
- RSS

Met eXe kan je ook embedded media invoegen.
Conclusie: eXe-learning is een verrijking voor de leerkracht
Wil je aan BZL doen, dan is eXe een perfecte manier om het aan te leren.
De motivatie van de leerlingen zal de hoogte inschieten als hun voorbeeld (leerkracht) met zo'n moderne toestanden aan zal komen waaien.
Wil je zelf aan de slag met eXe? Surf dan zonder surfplank naar http://exelearning.org